Ένας Υπουργός, ο Κώστας Καραμανλής, δύο Υφυπουργοί, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος βουλευτής Κοζάνης και αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, ο Γιώργος Καραγιάννης, αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές, καθώς και οι τρείς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στον Νομό Λάρισας, είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι υπεύθυνοι για την τραγωδία.
Οι τρείς πρώτοι επωμίζονται την πολιτική, ηθική ευθύνη για τις ολιγωρίες, παραλείψεις, την εγκληματική αμέλεια που επέδειξαν, την συστηματική τους αδιαφορία για την τύχη των συστημάτων ελέγχου, τηλεδιοίκησης ,τηλεματικής και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού Δικτύου της χώρας. Σύμφωνα με κάποιες πρώτες καταγγελίες η τοποθέτηση ως μεταβατικού Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών του κ. Γεραπετρίτη, δεν πρόκειται να βοηθήσει στην αποκάλυψη όλων των επιβαρυντικών στοιχείων που οπωσδήποτε βρίσκονται στο εν λόγω Υπουργείο και τα οποία θα πρέπει να παρουσιαστούν στο άμεσο μέλλον στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας που έχει διατάξει ο Άρειος Πάγος αλλά ενδεχομένως και σε κάποιο Ειδικό Δικαστήριο αν αυτό προκύψει από τους πολιτικούς συσχετισμούς.
Οι τρείς βουλευτές της ΝΔ στο Νομό Λαρίσης επωμίζονται ομαδικώς την ευθύνη για το περίφημο και κομβικό ρουσφέτι με το οποίο ο Βασίλης Σαμαράς, πρώην αχθοφόρος (τμήμα αποσκευών του ΟΣΕ) και κατόπιν μετακλητός στο Υπουργείο Παιδείας, 59 ετών, λίγο πριν συνταξιοδοτηθεί επιλέγεται από εσωτερική διαδικασία στον ΟΣΕ και τοποθετείται ως σταθμάρχης στη Λάρισα μάλιστα όπου είναι και το σπίτι του. Στην συγκεκριμένη διαδικασία το όριο ηλικίας για την επιλογή σταθμαρχών ήταν τα 42 έτη. Είναι απολύτως προφανές πως ένας πρώην αχθοφόρος, 59 ετών δεν προκρίνεται εύκολα για σταθμάρχης όταν μάλιστα το όριο ηλικίας είναι τα 42 χρόνια. Ούτε τοποθετείται αμέσως στον τόπο της επιλογής του. Μέχρι να αποκαλυφθεί λοιπόν ποιος εκ των τριών βουλευτών ενήργησε για το ρουσφέτι και οι τρείς αιρετοί είναι συνυπεύθυνοι και φέρουν συλλογική ευθύνη.
Ο Βασίλης Σαμαράς βεβαίως είναι, και μάλιστα καθ’ ομολογία υπεύθυνος για την τραγωδία. Δεν είναι όμως ο μοναδικός υπεύθυνος για την κατάντια των ελληνικών σιδηροδρόμων. Ούτε για το γεγονός ότι εδώ και πολλά χρόνια, στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν λειτουργεί κανένα εκ των προβλεπόμενων συστημάτων ελέγχου. Ούτε για το γεγονός ότι στην μοναδική επί της ουσίας σημαντικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης οι εντολές των σταθμαρχών προς τους Μηχανοδηγούς δίνονται ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΑ.
Ο Βασίλης Σαμαράς βεβαίως και είναι καθ’ ομολογία ένοχος. Και θα καταβάλει το τίμημα που προβλέπει ο νόμος. Όμως η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου δεν θα πρέπει να λογοδοτήσει για όσα απέκρυψε, όσες προειδοποιήσεις ειδικών, σιδηροδρομικών, στελεχών έφθασαν ως εξώδικα, ως δημόσιες επιστολές στα γραφεία του Υπουργού και των Υφυπουργών του.
Ο Κώστας Καραμανλής με απαξιωτικό λόγο και με μία μόνιμη αλαζονική επωδό απαντούσε με εξώδικα και απειλές σε όσους προειδοποιούσαν για το κακό που έρχεται. Από την Βουλή έως τα τηλεοπτικά πάνελ επαναλάμβανε: «Δεν θα παίξουμε με την ασφάλεια των επιβατών». Έπαιξαν ωστόσο με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα.
Και ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ είναι εταιρείες υπό κρατικό έλεγχο. Να εξηγούμεθα. Οι ολιγωρίες, η απληστία, η αδιαφορία τα ρουσφέτια και η κατασπατάληση πόρων, κοινοτικών ή εθνικών, λοιπόν αφορούν αποκλειστικά το συγκεκριμένο Υπουργείο, της συγκεκριμένης Κυβέρνησης που διαθέτει την συγκεκριμένη Κοινοβουλευτική Ομάδα, μέλος της οποίας (κυκλοφορεί ανεπίσημα στο Διαδίκτυο το όνομα του, κρύβεται πίσω από το «ΡΟΥΣΦΕΤΙ».
Για του λόγου το αληθές παρατίθενται έγγραφα, επιστολές και καταγγελίες που κατατέθηκαν επώνυμα εκθέτοντας το μείζον ζήτημα ασφαλείας που ελλόχευε εδώ και χρόνια. Η τραγωδία των Τεμπών ήταν αποτέλεσμα μίας προαναγγελθείσας και προδιαγεγραμμένης καταστροφής. Ουδείς είχε φροντίσει πάνω από μία δεκαετία να διαχειριστεί το ζήτημα. Όλες οι κυβερνήσεις από το 2000 και μετά έχουν μερτικό σε αυτό το έγκλημα. Η σημερινή κυβέρνηση που κυβερνά εδώ και 4 χρόνια δεν έκανε απολύτως τίποτε. Ούτε τα αυτονόητα. Στη «βάρδια» της έγινε το κακό. Ας αναλάβει την ευθύνη λοιπόν.
Η «Ζούγκλα» επικοινώνησε με τον βουλευτή Λάρισας, Μάξιμο Χαρακόπουλο. Αρνήθηκε κάθε εμπλοκή και επιμένει πώς δεν γνωρίζει τίποτε για την υπόθεση του Σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά και για το «Ρουσφέτι».
Εν συνεχεία, η «Ζούγκλα» επιχείρησε να συνομιλήσει με τους δύο άλλους βουλευτές της ΝΔ στον Νομό. Από το πολιτικό γραφείο της Βουλευτού Στέλλας Μπίζιου όπου μιλήσαμε προφανώς με μια συνεργάτη της αποτυπώσαμε την εξής συνομιλία:
Ερώτηση: Παρακαλώ είναι δυνατόν να συνομιλήσουμε με την κυρία Βουλευτή, τηλεφωνούμε από το zougla.gr
Απάντηση: Όχι αυτή την στιγμή δεν είναι δυνατόν.
Ερώτηση: Μήπως θα μπορούσαμε κάποια στιγμή αργότερα;
Απάντηση: Όχι.
Μέχρι αυτή την στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες η κινητή συσκευή του κυρίου Κέλλα λειτουργεί, αλλά ο ίδιος δεν απαντά. Επαναλαμβάνουμε. Στο Διαδίκτυο ήδη κυκλοφορεί το όνομα ενός εκ των τριών βουλευτών ως ηθικού και φυσικού αυτουργού του εν λόγω ρουσφετιού.
Δείτε την προειδοποιητική επιστολή καθώς και την επιστολή παραίτησης που έχουν υποβληθεί με διάφορους τρόπους στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Τα ήξεραν όλα.
Η επιστολή παραίτησης του πρώην πρόεδρου της Επιτροπής ETCS -η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο- Χρήστου Κατσιούλη, προς την ΕΡΓΟΣΕ: