Τι προκάλεσε το “μανιτάρι” της φωτιάς στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη;

 

Ο δικαστικός πραγματογνώμονας, πρώην ανώτερος αξιωματικός της πυροσβεστικής σε αυτοψίες δυστυχημάτων, Βασίλης Κοκοτσάκης, μιλώντας στον Focus Fm 103,6  και το Στέφανο Δαμιανίδη, αναφέρθηκε στα νέα στοιχεία που βρήκαν οι εμπειρογνώμονες της πυροσβεστικής,  αλλά και στο ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής που διερευνά τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.

“To ακαταδίωκτο είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται, όπως πολλά πράγματα εμφανίζονται για πρώτη φορά στη χώρα. Το καλό του εμπειρογνώμονα είναι να έχει τη δυνατότητα, αν χρειαστεί, να υπερασπιστεί τα ευρήματά του, αλλιώς γιατί το κάνει; Όταν τον απαλλάξεις από την ευθύνη, λειτουργεί εκ του ασφαλούς, το οποίο έχει δύο αναγνώσεις. Ή τον προφυλάσεις ώστε να είναι ανεπηρέαστος ή γράφει ότι του αρέσει αφού έτσι κι αλλιώς κανείς δεν τον ενοχλεί.

Εγώ νομίζω ότι ο πραγματογνώμονας πρέπει να  είναι ελεύθερος να λέει τη γνώμη του, να την υπερασπίζεται και βέβαια να του δίνεται η δυνατότητα να αποδείξει, αν χρειαστεί αυτά τα οποία σχετίζονται με τη δουλειά του”.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ειδική επιτροπή που να ερευνά μεγάλα δυστυχήματα, είτε αεροπορικά είτε σιδηροδρομικά, αν και προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία , τόνισε ο κος Κοκοτσάκης, ο οποίος καταδίκασε το γεγονος ότι στη χθεσινή τηλεμαχία, κανένας πολιτικός αρχηγός, πλην του Κυριάκου Βελόπουλου, δεν αναφέρθηκε στο έγκλημα των Τεμπών.

“Δεν ξέρω με ποιον να τα βάλω; Να τα βάλω με τους δημοσιογράφους που δε ρώτησαν, να τα βάλω με τους πολιτικούς που δεν το απαίτησαν; Να τα βάλω με την  κοινωνία που μάλλον πλέον δεν ασχολείται; Δεν ξερω, θλίβομαι πάντως, για τις ψυχές των παιδιών που χάθηκαν. Αυτή την ώρα, δεν απασχολεί κανέναν μάλλον, παρά μόνο τους συγγενείς.

Έχω ζήσει πολλές τραγωδίες, εξαιτίας της δουλειάς μου και καταλαβαίνω τι περνούν. Άλλο τόσο και πολύ μεγαλύτερο ίσως,  είναι αυτή η αδιαφορία και αυτή η προσπάθεια απαξίας αυτού του γεγονότος και η  προσπάθεια να λειανθούν οι γωνίες, να περάσει χρόνος, να ξεχαστεί”.

“Αυτό που συνέβαινε στα συστημικά ΜΜΕ είναι ότι παρουσίαζαν κάθε μέρα και μία άλλη εκδοχή του δυστυχήματος, ως αποκλειστικότητα.

Αυτό στην αρχή μπορεί να φαινόταν ως προσπάθεια μιας δημοσιογραφικής επιτυχίας στη συνέχεια όμως,  όταν  εμφανίστηκε από όλα τα κανάλια, ακόμα και τα περιφερειακά, ως αιτια της έκρηξης, το περίφημο ηλεκτρικό τόξο. τότε και εγώ αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πάει καλά. Διότι χωρίς να είμαι ειδικός στα ηλεκτρολογικά, από την εμπειρία του καταλαβαίνει κανείς ότι με 25.000 βολτ που έχει το δίκτυο εκείνη τη στιγμή για να κινείται το τρένο, εάν θα υπάρξει περίπτωση ηλεκτρικού τόξου – γιατί το παρουσιάζουν σαν βραχυκύκλωμα είναι άλλο πράγμα, το βραχυκύκλωμα, άλλο το ηλεκτρικό τόξο- η θερμοκρασία η οποια θα είχε παραχθεί στο σημείο, θα ήταν 19.000 βαθμοί. Εάν υποθετικά είχαμε ένα ηλεκτρικό τόξο, δε θα υπήρχε τίποτα στο χώρο. Θα είχαν  εξαϋλωθεί  τα πάντα. Το ηλεκτρικό τόξο επίσης, αφήνει ίχνη”.

“Οι συγγενείς δινουν τον αγώνα τους να διατηρήσουν αυτό που δικαιούνται το δικαίωμα  να μάθουν για τους ανθρώπους τους. Και αυτό δεν μπορείς να τους το στερήσεις, θα μεγαλώνει όσο περνάει ο καιρός το συναίσθημα της αγανάκτησης,

“Με  σεβασμό σε αυτούς τους ανθρώπους θα ήθελα να πω ότι εμείς οι γύρω-γύρω, έχουμε δει ότι  έχει δει όλος ο κόσμος, επί του πεδίου δεν έχουμε μεταβεί. Επι του πεδίου όμως, έχουν  ασχοληθεί οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, αυτοί δηλαδή που από την πρώτη στιγμή ήταν οι  απόλυτα αρμόδιοι. Από ότι φαίνεται σε αυτό το κομμάτι, η δικαστικη αρχη της Λάρισας, από την πρώτη στιγμή το έκανε και μάλιστα εντελώς αθόρυβα και αυτό είναι προς τιμήν της”.

“Εγώ θα καταθέσω την εμπειρία μου που προκύπτει από την επιστήμη μου, γι αυτό που είδα. Αυτό που είδα με τα μάτια μου, είναι  αυτό το βίντεο που είδε όλος ο κόσμος, την έκρηξη και την αποκαλεί “μανιτάρι” και στη συνέχεια όλα τα αποκαλυπτικά βίντεο από την εθνική οδό.

Είδαμε λοιπόν ότι, πριν ακριβώς εμφανιστεί  αυτό το φαινόμενο που ονομάζεται μανιτάρι, υπήρχε μια μικρή λάμψη. Στη συνεχεια υπάρχει η παραγωγή σπινθήρων και η ανάφλεξη.Οι εκτιμήσεις για υγρά πέδησης και για μπαταρίες είναι αστείες , το συγκεκριμένο τρένο δεν ήταν υβριδικό “.

“Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ οι πραγματογνώμονες κατέληξαν οτι υπήρχε αέριο στο δεύτερο βαγόνι. Εάν αληθεύει είναι συγκλονιστικό, οι άνθρωποι που ήταν στο δεύτερο βαγονι κάηκαν και αυτοί που ήταν στο πρώτο, σκοτώθηκαν, είναι αυτό που υποψιαζομασταν από την αρχή. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε εάν υπήρξαν άνθρωποι που γλίτωσαν τη συγκρουση και κάηκαν από τη φωτιά.”

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

 focusfm.gr

 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη