Ακούστε εδώ από το 50.05'' (λεπτό) ως το τέλος. Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τον Λευτέρη Κοσμίδη (katanixi.gr) στην εκπομπή του Μάκη Βραχιολίδη, και μάλιστα να σκεφθεί κανείς ότι εκεί μεταβαίνει σε λίγες μέρες ο Πατριάρχης.
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 25.4/8.5.2022
Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων κ
Ἀποστόλου Μάρκου τοῦ Εὐαγγελιστοῦ
Καταγγελία Ἁγιορειτῶν Πατέρων ἀναφορικώς πρός τό νέο Προεδρικό Διάταγμα 22 (Φ.Ε.Κ
Τεῦχος Α ́62/23.03.2022), καί τήν δημιουργηθεῖσα "Διεύθυνσιν Ἀστυνομεύσεως
Ἁγίου Ὄρους"
Πρός τήν σεβαστήν Ἱεράν Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους
Διά τῆς παρούσης, οἱ ὑπογράφοντες Ἁγιορεῖτες Πατέρες, καταγγέλουμε ἐνώπιον ὑμῶν τά ἑξῆς,
ἐχόντων τόν χαρακτῆρα τοῦ κατεπείγοντος συμφώνως πρός τό ἄρθρο 18 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τοῦ
Ἁγίου Ὄρους (ΚΧΑΟ):
Ἐσχάτως, ἐδημοσιεύθη εἰς τήν Ἐφημερίδαν τῆς Κυβερνήσεως τό Προεδρικόν Διάταγμα 22 (εἰς τό ἑξῆς,
ΠρΔ) (Τεῦχος Α ́62/23/3/2022). Ἤδη τοῦτο εἶχε προαγγελθῆ στό "3ο Συνέδριο Θρησκευτικῆς
Διπλωματίας" (Ἰανουάριος 2022), ὑπό τοῦ Ὑφυπουργοῦ Προστασίας τοῦ Πολίτη, κ. Ελευθέριου
Οικονόμου, ὅπου κατά τήν ὁμιλία του «Φυσική καί πνευματική ἀσφάλεια τοῦ Ἁγίου Ὄρους»
ἀνακοίνωσε τίς νέες πολιτικές ἀποφάσεις τῆς Κυβερνήσεως γιά μιά βαθειά ἀναπροσαρμογή τῆς
Ἀστυνομικῆς παρουσίας στό Ἅγιον Ὄρος (εἰς τό ἑξῆς, ΑΟ), ἀναπτύσσοντας τά ζητήματα πού –δῆθεν–
τήν ἐπιβάλλουν.
Εἰς διάστημα ἑνός μηνός τῆς ἐκδόσεως τοῦ ΦΕΚ, θύελλα δημοσιευμάτων στόν Τῦπο, ἔθεταν τό ΑΟ στό
ἐπίκεντρο τοῦ ἐνδιαφέροντος. Ἐπί παραδείγματι, στήν ἰστοσελίδα In.gr, ἐμφανίστηκε δημοσίευμα ὑπό
τόν τίτλο "Παιχνίδια συμφερόντων στο Αγιον Ορος, στη σκιά του ουκρανικού πολέμου"1
Τό ἄρθρο ἐπικαλούμενο πληροφορίες ἀπό τό Ἀρχηγεῖο τῆς Ἀστυνομίας, οὐσιαστικά ἀναφερόταν στό
νόημα τῶν ἀλλαγῶν πού ἔφερνε τό νέο Πρεδρικό Διάταγμα, ξεκαθαρίζοντας πέραν πάσης ἁμφιβολίας
τούς λόγους πού τίς προκάλεσαν. Ἐξ ἀρχῆς ἐντυπωσιάζει τό σχεδόν πολεμικό σκηνικό πού
παρουσιάζεται, ὡς ἀποτέλεσμα τῶν "ἀπειλῶν" πού –δῆθεν– ἀντιμετωπίζει τό ΑΟ:
[...] αποφυγή λεηλασιών στις 20 μονές και στις σκήτες ... [επισκέπτες που] μεταφέρουν όπλα,
ναρκωτικά και άλλα παράνομα αντικείμενα ή επιδίδονται σε άλλες ύποπτες ενέργειες, ιδίως
εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης στις σχέσεις Ελλάδας (και γενικότερα Δύσης) – Ρωσίας ...
πιθανών διασυνδέσεών [Μοναχών] με πολιτικά πρόσωπα ή τυχόν επιδιώξεις άλλων
χωρών ... αναφορές για απόπειρες εμπλοκής συγκεκριμένων μοναστηριών σε γεωπολιτικά
παιχνίδια και ασκήσεις επιρροής ... διερεύνηση του ρόλου μεμονωμένων προσώπων σε
«ξέπλυμα χρήματος» για λογαριασμό διεθνών κυκλωμάτων ... [τέλος] «η Διεύθυνση
Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, μετά από έγκριση ή διαταγή του αρχηγού της Ελληνικής
Αστυνομίας, δύναται να επιλαμβάνεται της διερεύνησης αδικημάτων σε περιπτώσεις που,
λόγω της βαρύτητας, του τρόπου, των μέσων και των ειδικών συνθηκών τέλεσής τους,
1 https://www.in.gr/2022/04/23/politics/diplomatia/paixnidia-symferonton-sto-agion-oros-sti-skia-tou-
oukranikou-polemou
2 ἀπό 4
συγκινούν ιδιαίτερα την κοινή γνώμη ή είναι δυνατόν να επηρεάσουν δυσμενώς το
αίσθημα ασφάλειας των πολιτών ... »
Σέ ἕνα τέτοιο κλῖμα λοιπόν δηλώσεων, καλεῖται πλέον ὁ Ἁγιορειτικός Κόσμος (Ἱερά Κοινότης, Ἱερές
Μονές, ἁπλοί Μοναχοί) νά λειτουργήσει, ἔχοντας νά ἀντιμετωπίσει ἀπό πλευρᾶς Ἑλληνικοῦ Κράτους
(εἰς τό ἑξῆς, ΕΚ) τήν καχυποψίαν, τόν συνωμοτισμόν καί τήν δίκην δαμοκλείου σπάθης ἐπικρεμάμενην
ἀπειλήν ὅτι ἀποτελεῖ "ἐγκληματίαν πρόθεσης", σέ ἀόριστα καί ὑποθετικά –δῆθεν– ἀδίκηματα, ἐνῶ
ταυτόχρονα, προεξοφλοῦνται πάσης φύσεως διώξεις ἔναντι τῶν πάντων...
Κατ' ἀρχάς, τό ΠρΔ 22 τροποποιεῖ τόν νόμον 4249/2014, ἀναβαθμίζοντας τήν παρουσία τῆς Ἑλληνικῆς
Ἀστυνομίας ἐντός τοῦ ΑΟ, ἀπό Ἀστυνομικό τμῆμα σέ πλήρη Διεύθυνση, ὑπό τήν ὀνομασίαν
"Διεύθυνση Ἀστυνόμευσης Ἁγίου Ὄρους", στήν ὁποία πλέον ὑπάγονται, τό ὑπάρχον Ἀστυνομικόν
Τμῆμα Καρυών, ὅσο καί οἱ ἤδη ὑπάρχοντες Ἀστυνομικοί Σταθμοί, ἔχοντας ἀπ ́ εὐθείας ὑπαγωγή στό
Ἀρχηγεῖο τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας (ἄρθρο 2 τοῦ ΠρΔ 22, σ.2268).
Τό πρῶτο προβληματικό σημεῖο πού χρήζει ἀναφορᾶς ἔχει νά κάνει μέ τόν νέο τίτλο πού δίνεται στήν
συγκεκριμένη Διεύθυνση. Ἐνῶ λοιπόν στίς λοιπές περιπτώσεις τῶν περιφερειακῶν Ἀστυνομικῶν
Διευθύνσεων, αὐτές περιγράφονται ὡς "Γενικές Ἀστυνομικές Διευθύνσεις" ἤ ὡς "Γενικές
Περιφερειακές Ἀστυνομικές Διευθύνσεις", ὅμως, στήν εἰδική περίπτωση τοῦ ΑΟ, αὐτή διαμορφώνεται
σέ "Διεύθυνση Ἀστυνόμευσης Ἁγίου Ὄρους". Δίχως νά ἀστοχεῖ κανείς, τό μυστήριο τῆς εἰδικῆς
ὀνομασίας λύνεται ἐάν ἀναλογισθοῦμε τό ὕφος καί τό περιεχόμενο τῶν ἀπειλῶν πού ἤδη
ἐκτοξεύθηκαν –ἡμιεπισήμως μέσω τοῦ φιλοκυβερνητικοῦ τύπου– κατά τῆς Ἁγιορειτικῆς Ἀδελφότητος
πού συντείνουν στήν κατατρομοκράτηση Ἀρχῶν καί προσώπων εἰς τό ΑΟ, προαναγγέλοντας
οὐσιαστικά διώξεις κατά τῆς διαφορετικῆς γνώμης, ὡς πρός τό κυρίαρχο "ἀφήγημα".
Ὡς γνωστόν, στόν ΚΧΑΟ ἡ λειτουργία τῆς Ἀστυνομικῆς παρουσίας στό ΑΟ, καθορίζεται ἀπό τά ἄρθρα 4
καί 5 τοῦ Νομοθετικοῦ Διατάγματος τοῦ 1926 (εἰς τό ἑξῆς, ΝΔ τοῦ 1926), διά τοῦ ὁποίου ἀναγνώρισε
(καί ὄχι παραχώρησε) τό ΕΚ τό Αὐτοδιοίκητο Καθεστώς τοῦ ΑΟ, τό ὁποῖο καί ἀνέλαβε νά προστατεύσει.
Παρενθετικά, τά ἀναφερόμενα στό ἄρθρο 3 τοῦ ΝΔ τοῦ 1926, περί τοῦ ΠΔ ὅτι "ἐποπτεύει, πλὴν τῶν
ζητημάτων δημοσίας τάξεως καὶ ἀσφαλείας, καὶ τὴν τήρησιν τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου", ἀναφέρονται
κατ ́ οὐσίαν σέ αὐτήν ταύτην τήν προστασία τοῦ Ἁγιορειτικοῦ Καθεστῶτος, ἀπό ἐπιβουλές πού
προσβλέπουν στήν παντοίου εἴδους ἐκκοσμίκευση,2 πού σημαίνει οὐσιαστική κατάργηση τοῦ
μοναστικοῦ χαρακτῆρος τοῦ ΑΟ καί τοῦ Καθεστῶτος του, καί ὄχι, στήν διαμόρφωσιν ὅρων καί
προϋποθέσεων πού νά τήν ἐπιταχύνουν ...
Δυστυχῶς ὅμως περί τοῦ συγκεκριμένου ΠρΔ ἰσχύει ὅτι, ἐπιταχύνει τήν ἐκκοσμίκευση τοῦ ΑΟ, καί ὁ
λόγος εἶναι ὁ ἑξῆς· ἐνῶ ἡ Ἀστυνομική παρουσία εἰς τό ΑΟ, καθορίζεται ὑπό τοῦ ΝΔ τοῦ 1926, ὅπου
ὁμοῦ μετά τοῦ ΚΧΑΟ ἀναγνωρίζονται ὡς "O λεπτομερής καθορισμός τῶν ἁγιορειτικῶν καθεστώτων καί
τοῦ τρόπου τῆς λειτουργίας τους", στήν παράγραφο 3 τοῦ ἄρθρου 105 τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος, ἡ
παράλειψις τῆς ἀναφορᾶς εἰς τό ἄρθρο 105, στό εἰσαγωγικόν τμῆμα τοῦ ΠρΔ 22, πού ρητῶς
ἀναφέρεται στά σχετικά ἄρθρα βάσει τῶν ὁποίων (ἤ ἐπί τῶν ὁποίων), στηρίζονται οἱ νομοθετικές
τροποποιήσεις πού εἰσηγεῖται, σημαίνει ὅτι ὄχι μόνον ἀπαλείφονται–ἀκυρώνονται τά σχετικά ἄρθρα
τοῦ ΝΔ τοῦ 1926, ἀλλά ὅτι ἐκμηδενίζεται σύνολος ὁ ΚΧΑΟ, καί μαζί του καί τό εἰδικό καθεστώς τό
ὁποῖο νομικά περιγράφει καί ἐξασφαλίζει τόν μοναστικό χαρακτῆρα τοῦ ΑΟ. Ἐνδεικτικά, στό
συμπληρωματικό Ἁγιορειτικό Δίκαιο, τῶν Κανονιστικῶν Διατάξεων, πάντοτε, αὐτές ἐκκινοῦν μέ
ἀναφορές εἰς τό ΝΔ τοῦ 1926 ἤ τοῦ ΚΧΑΟ (ἀναλόγως τῆς περιπτώσεως) καί πάντοτε εἰς τό ἄρθρο 105
τοῦ Συντάγματος!
2 Ὑπό τήν ἔννοιαν τῆς μετατροπῆς τοῦ μοναστικοῦ χαρακτῆρος του σέ πολιτικό
3 ἀπό 4
Ἐπιπλέον, ὁ εἰδικός χαρακτήρ τῆς Ἀστυνομικῆς παρουσίας ἐν ΑΟ, ἀναγνωριζόταν σιωπηλῶς –πλήν
σαφῶς– εἰς τό ἄρθρον 36 τοῦ ΠρΔ 178 τοῦ 2014 (ἄρθρα τοῦ ὁποίου ἐπίσης τροποποιεῖ τό ΠρΔ 22),
καθώς, πουθενά δέν ὑπάρχει μνεία περί τοῦ ΑΟ, ὅσον ἀφορᾶ τήν Γενικήν Περιφερειακήν Διεύθυνσιν
Κεντρικῆς Μακεδονίας (παράγ.4 περ.δ), εἰς τήν ὁποίαν ὑπάγεται ἡ Διεύθυνσις Χαλκιδικῆς, εἰς τήν
ὁποίαν ἀνεπισήμως –ἕως τῶν τροποποιήσεων πού ἐπιφέρει τό ΠρΔ 22– ὑπαγόταν τό Ἀστυνομικόν
Τμῆμα Καρυῶν. Ὁμοίως, εἰς τό ἄρθρον 11 τοῦ ν.4249/2014, ὅπου καθορίζεται ἡ Ἀποστολή τῆς
Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας, "με τοπική αρμοδιότητα σε όλη την επικράτεια, εκτός από τους χώρους
αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.
4150/2013 (Α ́102)", ὁμοίως, οὐδαμοῦ ἀναφερόταν τό ΑΟ, καθώς ἡ ἔννοια "ἐπικράτεια" εἰς τήν ὁποίαν
ἀναφερόταν τό ἄρθρο, σχετίζεται μέ τό πώς διαιρεῖται καί ἐλέγχεται ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν ἡ
Ἑλληνική Ἐπικράτεια (Περιφέρειες, Νομοί κλπ), ἐνῶ τό ΑΟ –ὡς γνωστόν– σχετίζεται (καί ὄχι ὑπάγεται)
μετά τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν!
Τελικῶς, εἰς τήν νέαν ἀντισυνταγματικήν διευθέτησιν, ἡ παρουσία τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας εἰς τό ΑΟ,
ἐξισώνεται πρός αὐτήν τῆς λοιπῆς Ἑλληνικῆς Ἐπικρατείας, καί αὐτός εἶναι ὁ λόγος ἀπαλείψεως κάθε
ἀναφορᾶς στόν ΚΧΑΟ, ἤ εἰς τό ἄρθρον 105 τοῦ Συντάγματος!
Ἐπιπλέον, ἀνάμεσα στίς νέες δυνατότητες πού παρέχονται εἰς τήν Ἀστυνομία τοῦ ΑΟ, προβλέπεται ἡ
ἐγκατάστασις "συστημάτων επιτήρησης"3 πού ἀπορρέουν ἀπό:
τον ορισμό της Ελληνικής Αστυνομίας ως υπευθύνου επεξεργασίας δεδομένων
προσωπικού χαρακτήρα κατά το άρθρο 4 του π.δ. 75/2020 (Α ́173) και ειδικότερα για τη
διασφάλιση εφαρμογής των ειδικότερων κανόνων εγκατάστασης και λειτουργίας των
συστημάτων επιτήρησης σε δημόσιους χώρους
Ἡ πλήρης ἐξίσωσις τῶν ἁρμοδιοτήτων καί λειτουργιῶν τῆς Ἀστυνομίας τοῦ ΑΟ, μέ τίς λοιπές τῆς
Ἑλληνικῆς Ἐπικρατείας (δεῖγμα τῶν ὁποίων εἶναι καί διατάξεις ὡς οἱ ἀνωτέρω), ἐπιφέρει τήν εὐθείαν
κατάλυσιν τοῦ αὐτοδιοικήτου τοῦ ΑΟ, καθώς ἡ Ἀστυνομία, ὄχι μόνον δέν ἔχει ἀπολύτως κανένα
δικαίωμα νά ἐλέγχει ἤ νά διώκει αὐτοβούλως Μοναχούς, ἀλλά, βάσει τοῦ ἄρθρου 4 τοῦ ΝΔ τοῦ 1926,
μόνον κατόπιν ἐντολῆς ὑπό τοῦ Πολιτικοῦ Διοικητοῦ δύναται νά δράσει, ὁ ὁποῖος καί αὐτός μέ τήν
σειρά του ἔχει ἐνταλθεῖ ὑπό τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος, ἐφ ́ ὅσον συντρέχει λόγος δίωξης Μοναχοῦ: "Ὅ
Διοικητὴς ἐντέλλεται τὰ πρὸς ὑπ' αὐτὸν ὄργανα τὴν ἐκτέλεσιν τῶν ἀποφάσεων τῆς Ἱ. Κοινότητος καὶ
τῶν Μοναχικῶν ἀρχῶν. Ἡ ἐκτέλεσις γίνεται πάντοτε ἐπὶ παρουσίᾳ ἑνὸς ἐπιστάτου."
Τό δέ ἑπόμενο σκοτεινό σημεῖο τοῦ ΠρΔ, οὐσιαστικά ἀποτελεί τήν ἐπιτομή τῆς καταδρομῆς τοῦ ΕΚ εἰς
τό Αὐτοδιοίκητον τοῦ ΑΟ:
1. Η παρ.2 του άρθρου 36 του π.δ. 178/2014 αντικαθίσταται, ως εξής:
«2. Οι Γενικές Αστυνομικές Διευθύνσεις, οι Γενικές Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις
και η Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αγίου Όρους έχουν ως αποστολή την άσκηση, μέσα στα
όρια της τοπικής τους δικαιοδοσίας, του συνόλου των αστυνομικών αρμοδιοτήτων, όπως
αυτές καθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4249/2014 [...]
1. Στην παρ. 4 του άρθρου 36 του π.δ. 178/2014 προστίθεται περ.ιε ́, ως εξής:
«ιε. Η Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αγίου Όρους έχει τοπική αρμοδιότητα εκείνη των
Υπηρεσιών από τις οποίες συγκροτείται.»4
3 Πρβλ. Άρθρο 2 παράγρ. 6 σ.2268
4 :ΠρΔ 22 ΦΕΚ Τεύχος Α ́62/23.03.2022, σ.2270
4 ἀπό 4
Ἡ ἔννοια "τοπική αρμοδιότητα" καθορίζεται ὡς πρός τό περιεχόμενο ὑπό τοῦ ἄρθρου 11 τοῦ
ν.4249/2014, ὡς πρός δέ τόν τομέα εὐθύνης ὑπό τῆς παρ.3 τοῦ ἄρθρου 36 τοῦ ΠρΔ 178/2014, τά ὁποῖα
καί τροποποιεῖ τό ΠρΔ 22, ἐξισώνοντας τήν Ἀστυνομία τοῦ ΑΟ μέ αὐτές τῆς λοιπῆς Ἐπικράτειας· πλέον
αὐτή ἀποκτᾶ τό σύνολο τῶν ἁρμοδιοτήτων πού παρέχει ὀ Νόμος στίς Γενικές Ἀστυνομικές
Διευθύνσεις, ἐγκαταλείποντας ὁριστικά τίς ἁρμοδιότητες πού τῆς ὥριζε τό ΝΔ τοῦ 1926.
Ἐπιπλέον, εἰς τό ἄρθρον 2 παρ. 9, ὁρίζεται ὡς ἕδρα τῆς Διευθύνσεως Ἀστυνόμευσης Ἁγίου Ὄρους, "ο
οικισμός Καρυές" (ἄς σημειωθεῖ ἐδῶ, ὁ ὑποτιμητικός λεκτικός ὑποβιβασμός τῆς Πρωτευούσης τοῦ
παγκοσμίου ἀκτινοβολίας Ἁγίου Ὄρους, σέ "οικισμό" –ἀσχέτως πληθυσμοῦ–), πλήν, τό ἄρθρο εἰς τό
ὁποῖον προστίθεται ἡ ἕδρα τῆς νέας Διευθύνσεως, εἶναι τό 36 παρ. 3 τοῦ ΠρΔ 178/2014, ὅπου
ἀναφέρεται:
Η έδρα των Γενικών Περιφερειακών Αστυνομικών Διευθύνσεων ταυτίζεται με την έδρα των
αντίστοιχων διοικητικών περιφερειών5
Πλήν, τό ΑΟ δέν ἀποτελεῖ "διοικητική περιφέρεια", καθώς αὐτές ὁρίζονται ὑπό τοῦ Ὑπουργείου
Ἐσωτερικῶν, εἰς τό ὁποίον δέν ὑπάγεται τό ΑΟ (ἐφ ́ ὅσον σχετίζεται μετά τοῦ Ὑπ. τῶν Ἐξωτερικῶν).
Ἀντιστοίχως, οἱ ἕδρες τῶν "διοικητικών περιφερειών", ὁρίζονται ὡς τέτοιες ὑπό τοῦ Ὑπουργείου
Ἐσωτερικῶν, ἐνῶ τό ΑΟ ὄχι. Ἑπομένως, ἡ ὅλη νομική συγκρότηση τῆς νέας Διευθύνσεως, εἶναι αἴολη
καί ἀντισυνταγματική, σέ πολλαπλᾶ νομικά ἐπίπεδα.
Κλείνοντας, δίκην ὑποσημειώσεως, ὑπενθυμίζεται ὅτι ἡ Ἱερά Κοινότης τόν Αὔγουστο τοῦ 1933 συνέταξε
Κανονιστική Διάταξη, ὑπό τόν τίτλο, Περί Ὀργανισμοῦ τοῦ Ἁγιορειτικοῦ Ἀστυνομικοῦ Σώματος
περιέχουσα 12 ἄρθρα, ὅπου ἀποφάσιζε τήν ἐπανίδρυση τοῦ Ἁγιορειτικοῦ Ἀστυνομικοῦ Σερδαρικοῦ
Σώματος, πρός ἀποκατάστασιν τῆς πληρότητος τῆς ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἐξουσίας της.6 Πλήν, τό ΕΚ –
παρανόμως– δέν "ἐπικύρωσε" τήν ἐν λόγω Διάταξη, ἀφήνοντας μόνη ἔνοπλο δύναμιν διαφυλάξεως τῆς
τάξεως, τήν Ἑλληνικήν Ἀστυνομίαν, ἀποδεικνύοντας τήν παγίαν καχυποψίαν του ἔναντι τοῦ ΑΟ. Ἐδῶ
δέν μπορεῖ παρά νά τεθεῖ τό ρητορικό ἐρώτημα: ἆραγε οἱ παλαιοί Πατέρες τοῦ 1933 δέν διέθεταν
ἀρκετό "ἐθνικόν αἴσθημα", ὥστε νά ἁμφισβητοῦν τίς μονοσήμαντα ληφθεῖσες βουλές τοῦ ΕΚ;
Συμπερασματικά, οἱανδήποτε "ἐπιπρόσθετος" ἁρμοδιότης τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας, πέραν τῶν ρητά
διατυπωμένων ἁρμοδιοτήτων της ὑπό τοῦ ΝΔ τοῦ 1926, ἀποτελεῖ κατάφωρον ὑπέρβασιν τῶν
καθηκόντων της καί καταστρατήγηση τῆς ἀποστολῆς της ἐν Ἁγίῳ Ὄρει, ἐνῶ κατ' οὐσίαν συνιστᾶ
κατάλυσιν καί ἀπεμπόλησιν τοῦ Αὐτοδιοικήτου τοῦ Ἱεροῦ ἡμῶν Τόπου.
Μετά τιμῆς
ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ